Ett ton med kärlek till Jackie Ferm!



Igår var det premiär av Paradise Hotel, en total helt menigslös underhållningsform. Ingen har väl kunnat undgå att Svartenbrandts dotter Jackie medverkar? Jag måste få skicka henne ett meddelande.


Jackie!

Det gör ont i mig att se och höra dig i ett forum som Paradise Hotel. Din stackars arma själ som fått utstå så mycket. Du är värd att älskas, du är värd kärlek och du är underbar precis som du är. Jag förstår att du gått igenom en förjävlig uppväxt och jag kan förstå om du vill hämnas på din far (om han ens är värd att kallas far?), men det finns ju så många andra sätt att göra det på. Vad jag ser är en trasig tjej som söker bekräftelse och upprättelse på helt fel ställe. Att du har sex i tv och viker ut dig i Slitz för att din pappa ska känna skam och bli ledsen? I längden är det fortfarande du själv som kommer vara mest ledsen och du kommer ångra de här försöken till uppmärksamhet.

Jag läste någon intervju eller artikel inför PH om dig och där stod att du vill jobba som journalist i framtiden. En passande början på den karriären hade väl snarare varit att ge en bok om ditt liv, berätta hur det är att vara dotter till en grovt kriminell? Det skrivna ordet är en bra terapi för dig själv och kan verkligen framkalla ånger hos den som skadat dig. Har man orsakat en annan människa skada under hela hennes uppväxt bör det ta rätt hårt att få hennes känslor och ångestfyllda minnen svart på vitt. Du skulle få förståelse den vägen och sedan jobba vidare och skapa din person, oberoende av din pappa. Nappar du på den idén hjälper jag dig mer än gärna!

Kom ihåg att oavsettt bakgrund kan du skapa något bra av ditt liv. Du har kommandot nu! Men du måste hitta dig själv och inse ditt värde. Omge dig med människor som bryr sig om dig (dom finns där!!), inte sådana som får dig att må dåligt.

Jag önskar dig all lycka och hoppas att du kan hitta ett sätt att bli hel igen.

En stor kram till dig Jackie Ferm!

//Åsa



Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har haft en bra måndag? / fröken bitterfitta

Postat av: HelloNicki

Hehe tack! :)



Hoppas allt är bra med dig!

2009-11-17 @ 13:23:29
URL: http://hellonicki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0