Att reda i sina drömmar

Det kan vara svårt att hålla kvar och fokusera på vad det är man vill göra här i livet. Mycket ändras ju under livets gång, men vissa saker har man som beståeende drömmar och mål. För att inte glömma bort vad det är man har längst in, vad man alltid har velat göra kan det vara bra att visualisera det. Härom dagen gjorde jag en så kallad vision board/dream board/affirmationstavla...vad man nu vill kalla det!

Det finns en teori om att om man sätter upp bilder och affirmationer (på t.ex. ett A3 ark) som symboliserar de drömmar/mål man har i livet (stort & smått) och tar en titt på den varje dag så kommer man medvetet och undermedvetet göra val som leder till att man uppfyller sina drömmar/når sina mål. Det är ett sätt att fokusera på vad man faktiskt vill uträtta i sitt liv, för oss som lätt blir lite förvirrade och ibland tappar tråden. Självklart får tavlan ändras med tiden, byta ut eller lägga till drömmar/mål men i huvudsak har man nog några grundpelare man tänker sig för sitt liv. Med detta inte sagt att man inte kan byta riktning eller på andra sätt ändra sig. Men jag tycker det är en smart grej!

Vill du läsa mer om hur du gör och vad som är tanken med det hela finns lite info här:
http://dimensioner.dinstudio.se/empty_30.html

Man behöver lite tid på sig, men det är ett litet roligt pyssel att sitta med när man har tid.

Ha en fin dag!

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: EEMELIE

vad bra du skriver! :)

2009-08-18 @ 17:15:42
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/
Postat av: fannie

Vilken underbar blogg, jag kämpar i skolan med att alla ska ha samma rättvisa. Jag hatar att se mobbning och utfrysning.

Men de är inte lätt, inte lätt när de bara är jag som vågar ställa mig upp och säga emot.

Din blogg är super bra!

Massa kramar till dig, du är en underbar person.

2009-09-11 @ 13:48:08
URL: http://fanniekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0